Historie

logo-rayban

 

Voor het begin van Ray-Ban moeten we terug naar de jaren 30. Tijdens de jaren 30 werden vliegtuigen steeds beter en konden ze ook hoger en sneller vliegen. Hierdoor kregen de piloten al snel last van hoogtevrees en hoofdpijn door de zon. Dit waren voor het Amerikaanse Air corps de belangrijkste redenen om aan te kloppen bij Bausch & Lomb. In

In die tijd maakte Bausch en Lomb medische hulpmiddelen en lagen zij op technologisch vlak ver voor op de concurrentie. Zij hadden al veel kennis in huis en daarom was B&L het juiste bedrijf voor de US Air Corps. Bausch & Lomb kwam met een zonnebril die de ogen van de piloten moesten gaan beschermen. Al vanaf het begin was het een daverend succes, het is nog steeds een ongekend succes. Want het model dat in die tijd eerst werd gebruikt is nu nog steeds het populairste model, de Aviator. Na goedkeuring van het US Air Corps vroeg B&L een patent aan en noemde het nieuwe dochterbedrijf Ray-Ban.

Dat is de start van een veelbelovend merk dat op dit moment nog steeds de grootste zonnebrillenleverancier van de wereld is.